lördag 29 januari 2011

Ugglor och sånt




Jag är riktigt nöjd. Visst blev de fina? Och nu börjar jag få kläm på detta med kantning med muddväv. Själva mönstret älskar jag. Och de blir så fina på min lilla som har så mycket bebismage. Kan bara inte bestämma mig om den med ugglor på ska användas som pyjamasöverdel eller som tröja. På något sätt har jag en känsla av att den överlever längre om den får vara pyjamas. Men å andra sidan är det lite synd att gömma den undan hemma.

Har för övrigt kommit på en riktigt bra grej. På någon blogg läste jag att man kan använda byggplast som mönsterpapper. Nu har vi köpt nya fåtöljer som var inplastade i byggplast som jag tog till vara. O vad skönt. Man ser linjerna, de hela har inga veck och lite tyngd så att vecken i mönstret pressas ner. Det ligger still och kan, om man vill förändra, tejpas ihop med maskeringstejp. Dessutom funderar jag på om man kan slå hål i själva mönstret för att spara det istället för att stoppa det i en plastficka. nu blir jag lite frustrerad att jag bara sparade plasten från en av de två fåtöljerna.

Mycket tillfredsställande!!!

Dagens fundering
Snart fyller jag år - och jag ska få en Coverpro (täcksömnsmaskin). Köpte den på blocket, den är bara ett halvår gammal och bandkantaren medföljer. Det hela kändes lite läskigt - eller känns fortfarande eftersom jag inte har maskinen i min hand ännu. Överallt läser man: Lita inte på folk utan köp med någon betalningstjänst som behåller pengarna inne tills man har varan i sin hand. Det är bara det att de tar rätt mycket betalt för dessa tjänster. Alltså bestämde jag mig för att lita på säljaren. Jag vet inte riktigt om jag är naiv eller kanske tillitsfull - det är väl ungefär samma sak. Men jag är glad att jag ändå gjorde det. Det kanske är värt 6350 kronor att våga lita på en annan människa. På något sätt känns det som om det kan göra världen lite bättre. Jag känner att då och då måste jag vara naiv för att inte förlora min tilltro till människorna. Och den är kanske mer värt än dessa pengar som jag sätter på spel.
Vad skulle hända ifall jag blev lurad? Skulle jag förlora min tilltro? Jag hoppas inte det. För jag vet ju att jag kan bli lurad. Och jag vet att det finns människor som lurar. Men det är inte alla.!!!
Oj vad jag ser fram emot att får maskinen hem!!!! (Trots att jag inte vet om det är omåttlig att vilja ha en sån!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar