torsdag 6 januari 2011

Värmeljus är bra ...



Det går åt en del här hemma. Vi är nämligen tedrickare och håller teet varmt på en mojäng som man har värmeljus under. Då blir de där plåtkopparna kvar. Och jag är ju obotlig återanvändare. Det började med små stjänrnor - när jag väl har lyckats få in bilden i bloggen ska ni få se såna. Sen klippte dottern sina egna stjärnor. Sen diskuterade vi var och varannan dag vem som skulle få nästa "kopp". Och så igår sa hon något om en svans när hon klippte. Och då funderade jag och det blev en liten sköldpadda. Halvt valnötsskal som Minstingen fick måla, blev hennes pansar. Stora dotter tyckte att benen var lite långa ... men söt är hon. Och det finns redan planer för fler kryp: spindlar, myror, vem vet, man kanske kan göra fjärilar också. 

Teelichttöpfchen wiederverwendet. Ihr seht, wie - und es gibt noch viele Ideen, was man noch machen könnte. Ihr werdet ja sehen ...

Jag måste få till en förbättrad fotometod. Det blir så otroligt långdraget tills jag har fått över fotona från kamera resp. mobil och sedan in i datorn och sedan ut på bloggen. ... Nåja, övning ger färdighet. 

Det kanske kommer mer under kvällen när jag har fått klart något av mina många projekt som ligger och är nästan klara. ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar