lördag 1 januari 2011

Julkläder



Fick strechig krossat sammet av en kompis och det tänkte jag på när det skulle bli julkläder till minstingen. Sydde en tunika med luva och ficka, och leggins. Jag fodrade luvan och fickan med randig bomullstrikå för att det hela skulle kännas lite mindre plastig - och för att det skulle vara användbar efter julen också. Hjärtat, som inte är helt lyckad i formen, tog jag fram med en slags mola-teknik, dvs jag klippte fram fodret och sydde sedan för hand in kanten på yttertyget. Till slut broderade jag en vit linje runtom för att göra formen åtminstone lite tydligare.

Mönster: Ottobre 6/2007, Leggins Ottobre 4/04
Storlek 104
Kommentar: Luvan blev lite tung med bomullstrikån, men det hela blev väldigt uppskattad. Och detta med fotografering måste jag lära mig. ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar