måndag 11 april 2011

Usch, vilken vecka!!!

Mannen på tjänsteresa, inget kök, hela huset fullt med hantverkare, minsting med öronvärk och konstig mage och full arbetsvecka. ... Det går liksom inte ihop riktigt. Hankar mig fram från timme till timme imorgon. Har bestämt mig för att vaba åtminstone på förmiddagen. Någon stackars kollega får ta över. Men jag kan ju liksom inte lämna ett barn med misstänkt magsjuka på dagis!!
Såhär ser det ut i köket. Den delen ni ser brukar i vanliga fall innehålla spis, diskmaskin, diskbänk. Inget av detta alltså tillgängligt för tillfället. Fördelen är att ingen kan begära att jag ska laga middag varje kväll. Vi äter mackor och jag får tid över till annat.

 Som till exempel denna kjol som jag tänkt på länge. Från början skulle den bli enfärgat, men sen kände jag för lite utsmyckning på bakfickorna. Och sen en liten fåll i avvikande färg. Jag ska testa mönstret lite, det verkar bra. Resor längst upp gillar vi, men besparingen gör att kjolen verkar lite mer arbetat. Jag tror nog att det kommer att bli fler såna.

Ein Rock in Grösse 110. Ich mag den Schnitt.
Details in blau und weiss, damit er leichter zu kombinieren ist..
Ich bin zufrieden mit der Balance zwischen Einfachheit und
Verzierung. Das gelingt mir nicht immer. Oft werden die Sachen
am Ende so bunt, dass sie schwer zu kombinieren sind.

Mönster: Ottobre 4/07, lite ändrat
Storlek: 110
Tyg: tradera

Klockan är mycket. Orkar inte tänka mer trots att jag har väldigt många tankar i huvudet. Kanske imorgon.
Godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar