onsdag 17 april 2013

Ett tokigt projekt ...

det var en gång en vedsäck, en jättevedsäck. Och det saknades sopsortering till landet. Jag slaktade vedsäcken och sydde 4 påsar av den. Det var bara det att vedsäcken var vävd av plastremsor och när jag klippte trådrakt då lossnade långa remsor från klippkanten, den fransade sig s a s. Då bestämde jag mig för att sy med overlocken för att låsa kanterna. Det var bara det att overlocken skär, och den skar av små små bitar av plastremsorna som efter en kort stund fastnade precis överallt eftersom de var laddade med statisk elektricitet. Att min overlocktråd också brukar bli laddad på det sättet och klibba fast på allt gjorde inte saken bättre. Efteråt var syrummet, overlocken och jag full med små små plastbitar och jag höll på att bli galen. Men påsar blev det, och ett beslut om att aldrig mer sy i vedsäckar, det är inte lönt jobbet, och källsortering kan man åstadkomma på många andra sätt. ...

Mülltrennungsbehälter für das Sommerhaus.
Material: ein riesiger Sack, in dem unser Feuerholz
geliefert wurde. Davon auch die Griffe.
Ett lite enklare och mer vanligt projekt: En till CW 301-tröja, jordgubbstyg. Jag börjar kunna den här. Storlek 128, tyg köpt på tradera, jättefin bomullstrikå.

Noch ein Pulli: Creative Workshop 301, Ottobre.
Erdbeerstoff von E-bay. Langsam kann ich den Schnitt. 


Jag har två vuxenplagg och ett barnplagg under arbete, så snart blir det lite nytt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar