tisdag 7 februari 2012

Så himla mycket på jobbet

Ja, jag vet, jag är dålig på att uppdatera. Men för tillfället skapas det inte så mycket heller. När jag kommer hem om eftermiddagarna så är jag så trött att jag bara hänger framför brasan och slötittar på tv. Eventuellt klarar jag en eller två sömmar sådär vid 22 - 23 tiden. Men huvudet är alldeles för urlakat för att kunna åstadkomma någon större kreativitet. Sen var det helger och kvällar också, så den gemensamma tiden i familjen har heller inte varit omfattande.

Men här i alla fall ett färdigsytt projekt som jag kanske behöver modifiera ändå.


Denna skjorta är alltså sydd efter ett Ottobre-mönster (ska kolla upp vilket nummer, dock inte i kväll). Jag tycker den blev jättefin - med undantag för en liten detalj: den är för trång vid skärningssömmen i ärmen, vilket resulterar i att jag har lidit under lite cirkulationsstörningar i underarmarna under dagen. Jag får väl göra om ärmarna - eller åtminstone den övre delen av ärmarna, suck. Men det känns inte riktigt hållbart med svullna fingrar och periodvis kalla händer under en hel dag.
Jag tror att det blev så för att tyget jag sydde av inte var lika elastiskt som det som mönstret är avsett för. Det är nämligen en bomullstrikå utan lycra. Ett tradera-fynd - och som tur är har jag väldigt mycket av det, så tyg finns det för nya ärmar.

Modellen ska jag definitivt använda fler gånger. Den sitter väldigt bra vid axlarna tycker jag. Och förutom underarmarna så trivdes jag med plagget på - och det gör jag ofta inte med prästskjortor.

Sov nu så gott alla, jag hoppas att det kommer bättre tider - idéer finns det nämligen gott om - och också lite påbörjade projekt - mest garnprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar