söndag 9 oktober 2011

Mitt första beställningsarbete

 Den här overallen är den första beställningen som jag har sytt. Det är en vuxenoverall, eller sparkdräkt, eller onepiece - säkert väldigt mysigt om än för stor för mig. Jag fick ett favoritplagg till låns, la min byggplast på, ritade av, justerade lite, ändrade lite och sydde. Jag tror att det blev bra, men ännu är beställningen inte levererat.

Ein Strampelanzug für Grosse, meine
erste Auftragsarbeit. Ohne Schnitt, nur
mit einer Vorlage genäht. 
Såhär blev halsringningen.


För länge sedan sydde jag ett förkläde till dottern med korsande band på ryggen. Den är för liten nu, och jag hittade ett bättre mönster i en gammal handarbetstidning. Vi har precis läst Pippi och dottern kom på ett nytt namn åt sig: Pippitofsa. Och eftersom dylika förkläden här i familjen kallas för Pippi-förkläden, så kände jag att det ska stå att detta minsann är en Pippitofsa. Jag är väldigt nöjd med resultatet och ska sy fler såna, dock ej för Pippitofsor utan till andra barn. 

Eine Pippi-Schürze
mit einem neu erfundenen Namen.
Ich finde sie richtig gelungen
 und werde garantiert noch mehr solche nähen. 


Äntligen har jag jobbat klart för den här helgen. Imorgon är jag ledig och då ska det sys minsann!!!

Godnatt allihopa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar