tisdag 25 oktober 2011

Ett till förkläde ...

Jag gillar ju denna modell av förkläde. Det förra blev lite för brett, men sen hittade jag ett annat mönster i Ottobre 4/04 - ett väldigt bra häfte för övrigt. 
Förklädet är storlek 110. Jag klippte till bakstyckena på skrådden precis som fickorna. På axlarna sitter kamknappar. Tyget är från början en rund bordsduk som jag hittade på myrorna. 
Påbörjade ett till projekt när vi var uppe i Hälsingland under helgen. Nåja, först borde jag kanske avsluta väskan??


Noch eine Pippischürze. Ich mag das Modell. Diesmal nach Ottobre.
Grösse 110. Stoff: ein rundes Tischtuch vom Flohmarkt der
Heilsarmee. 

Die Rückseite - baksidan


Dagens tanke
Jag gillar win-win-fenomen. Alltså: någon blir av med någonting, ger bort det till någon välgörenhetsloppis. Där köper jag det, t ex, pengarna går till något bra och jag får nytt material att göra något av. En vacker dag jag kanske vågar sälja något jag har gjort. Eller så ger jag bort det så att det säljs en gång till till förmån för Röda korset eller Erikshjälpen eller vad det nu kan vara. Jag blir så oerhört nöjd när jag lyckas med ett sådant projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar