onsdag 2 januari 2013

Väst, festklänning och disktrasor

Ni har ju sett den här västen tidigare, många av er, men jag vill ha med den på Me Made Mittwoch och därför ville jag fota och publicera den en gång till, eftersom där efterlyses kompletta outfits. Dottern lyckades efter en del försök få till ett kort på mig som inte var så tokig, bortsett från den ostädade bakgrunden. Såhär ser den alltså ut, i kombination med en hemsydd prästskjorta. 

Ein outfit für den MMM. Die Weste aus Wollstoff, nach
eigenem Muster und mit selbsterfundener Stickerei. Wer mehr sehen und
wissen will kann hier nachgucken.

Verzeihung, jetzt habe ich nicht ordentlich gelesen, über die Frage nach dem Lieblingsstück muss ich ein bisschen nachdenken, aber die Weste geht vielleicht so lange auch. Sie hat gutes Potential, ein Lieblingsstück zu werden. 

Ett gäng disktrasor, vissa våffelvirkade, vissa stickade

Weiss nicht, ob man in Deutschland zur Zeit auch
Küchenlappen häkelt. Hier ist das in, am liebsten
aus Baumwoll/Leinen Gemisch.
Macht Spass, ich bin im Moment dabei,
auch noch Händehandtücher zu machen. 


 Festklänning för mitt barn. Jag fick den glittriga trikån av en vän och har funderat länge på hur jag ska hantera den eftersom jag inte är så glittrig av mig - men med volangerna och muddkant i rosa blev den riktig fin. Mönstret är eget, utgångspunkt en bas T-Shirt. Den blev använt för första gången på nyårsafton, därav fläckarna (den har inte varit i tvätten så än lever hoppet att fläckarna går att tvätta bort). Storlek 122.

Ein Festkleid für die Tochter. Ich bin eigentlich kein Freund
von Gold und Silber, aber so gefällt es mir. Das Design ist meins,
und ich finde das Kleid richtig gelungen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar