måndag 24 september 2012

Till återbruksutmaningen

Jag har en hel del projekt på gång. Idag klippte jag tyg för två projekt. Och ett håller jag på att färdigställa. Men här i alla fall något till klockarbarns Återbruksutmaning:

Die Grosse Tochter hat Nagellack aussortiert. Ich hatte
ein paar Porzellanknöpfe mit halb abgeriebenem Gold-
muster. Jetzt sehen sie so aus und den aussortierten
Nagellack habe ich gerettet - wer weiss, was man damit noch
alles anfangen kann. 


Det var alltså såhär att stora dottern i samband med sin flytt sorterade ut ett gäng små nagellackflaskor. Hon funderade en stund på om det var farligt avfall eller inte - och den stunden räckte för mig, jag kom fram till att detta kan man säkert hitta på något med.
Dagen innan hade jag sorterad mina knappar och hittat dessa 6 porslinsknappar vars guldtryck höll på att slitas bort - de var inte vackra som de var. Jag testade med nagellack, och såhär blev de. Kanske inte perfekta men definitivt finare än innan - och en vacker dag hittar jag på något som de är perfekta till.

Så, jag hoppas att nästa inlägg kommer snart - om inte så beror det på att jag är väldigt upptagen kommande helg. Men sen - sen blir livet lugnare - hoppas jag, obotlig optimist som jag är.

2 kommentarer:

  1. Vilken tokig, kul och fin idé! Precis i min smak! Ska bli spännande och se den framtida, perfekta matchningen!

    SvaraRadera
  2. hej Hanne,
    Die Knöpfe sind ziemlich gut gelungen. Nagellack ist echt eine Alternative, wenn man nichts anderes da hat. Ich habe auch mal Fimoknöpfe mit Klarlack bepinselt, weil das Schwarz nicht so gut rauskam. Hat sich ebenfalls gelohnt.

    gruß,
    G

    SvaraRadera