måndag 26 mars 2012

Återbruksutmaning

Det är första gången att jag är med i en utmaning, men eftersom detta med återbruk är min grej så var det ju givet att jag ville vara med när Klockarbarn  utlyste sin. Hoppas bara jag får till det tekniska. 
Jag köpte alltså en klänning på loppis, klippte av den till en tunika och av resterna blev det en kjol i storlek 116. Det var nästan inget alls av tyget som blev över. Kjolen fick muddkant med resår inuti och spetskant längst ner. Den är sydd av 4 våder och fållen längst ner fick vara kvar, då sparade jag lite sömmar.  Jag är nöjd. 


Ich habe eine Herausforderung angenommen. Die findet man hier
Es geht darum einmal in der Woche ein Projekt vorzustellen,
wo etwas Zweckentfremdet, verwandelt, und neugestaltet wird.
Die Tunika hier unten war ja schon mal dabei, aus dem
restlichen Stoff des Kleides entstand dieser Rock Gr 116.


Bara för fullständighetens skull också tunikan som redan fanns med i förra inlägget. Där fanns även mer på temat återbruk, men det gills ju inte eftersom det var före utmaningen.

.

4 kommentarer:

  1. jag såg vad som blev fel när du länkade. Det blev dubbelt med http://.
    Det står redan ifylld så ta bort det först innan du klistrar in din egen länktext.
    Då borde det bli rätt. Jag har lagt till din länk igen så du behöver inget göra denna gången.
    Fina arbeten förresten.

    SvaraRadera
  2. Kul att kika igenom dina senaste projekt :-)
    (Jag har ingen revolutionerande idé för brödklämmorna men siffror har alltid fascinerat mig så en liten tanke har jag och vi skall se vad det blir...)

    SvaraRadera