måndag 5 december 2011

Magsjuka och princesstårta

Magsjukan kanske kan vara en förklaring till bloggtystnaden. Minstingen drabbades hittills värst. Hon kräktes och var väldigt slö. Jag gjorde som vanligt: jag blir inte så sjuk men det håller i sig längre. Jag höll mig någorlunda på benen. Gick t o m på julmarknad och samlade idéer. Och på kvällen gjorde jag en "princesstårta" till minstingen som fyller 5 idag. Jag kom nämligen på att hon inte var ute efter en princesstårta egentligen utan efter en kaka med princessa. Det blev en slags tigerkaka med färgad mandelmassa i dekorationerna och glasyr i något som ska vara orange. Jag tycker den blev fin. Och jag tyckte dessutom att jag var väldigt uppoffringsfull som gjorde denna kaka medans jag hade kramper i magen. Sen kan man ha livsmedelhygieniska invändningar på att jag gjorde den, men eftersom det stannar i familjen så gör inte det så mycket. 
Äldsta dottern vågar sig inte hem, hon har en jättetenta på fredag och är livrädd för att drabbas, så henne har jag inte sett till i princip sen över en vecka. 



I morgon kommer mer i bloggen. En del saker vill jag inte visa ikväll för någon gång under natten kommer St Nikolaus och förser barnens skor med små presenter, något av det som finns i skorna då kan jag visa upp sen eftersom jag och Nikolaus hjälps åt i detta .... . Tyska traditioner .... .

God natt, hoppas jag känner mig frisk imorgon, ska i alla fall stanna hemma från jobbet och sova en del under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar