tisdag 27 december 2011

Nu känns det som om jag behöver blåsa lite liv i denna blogg

Här kommer lite julklappar som jag inte kunde blogga om innan de var levererade:

till att börja med ett förkläde som min mamma fick. När jag var liten så var alltid muminmamman min stora förebild som mamma. Så som hon är ville jag bli. Därför skulle min mamma få ett förkläde med en muminmamma. Såhär blev det.


 Jag tycker den blev rätt levande. Själva förklädet är inget särskilt men funkar. Muminmamman är tecknat från "Pappan och havet".


 Vårt fikabord från julafton: vi äter annorlunda än svenskarna på julafton. Inget julbord. Istället ett fikabord på eftermiddagen och julmat på kvällen som är mindre tung än det svenska julbordet.


Ja, och här har vi alltså julklänningen på och en tomteluva i vävt tyg, jag ska försöka fixa en egen bild av den, den matchar i alla fall klänningen.



Dessa vantar fick min pappa i julklapp. Jag massproducerar för tillfället lovikka-vantar. 

Mer kommer snart, det behöver först tas lite fler foton.

God fortsättning på alla som läser detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar