tisdag 8 november 2011

Småprojekt

Har varit ganska produktiv, men det blev bara småprojekt. Ville testa blommor klippta av äggkartong och målade. 
Blumen aus Eierkartons, einfach mal zum ausprobieren 
Efter alla fina haklappar jag sett, provade jag själv nu. Bilen blev bra, men jag funderar hela tiden på hur man skulle kunna få bilder på miljövänliga färdmedel på barnkläder. Dagens tåg är inte lika roliga i siluetten som de gamla ångloken. En cykel har väldigt många smala linjer. Jag tror jag kommer att försöka med en buss som första projekt. Lite längre fram blir det kanske ett tåg också - i och med att min man jobbar i den branschen, då har jag ju tillgång till bilder på både alla möjliga tåg. Skam den som ger sig, jag kommer nog att hitta på något!!!

Lätzchen aus altem Bettbezug, Rückseite aus einem alten Kinderpullover
aus Frottee


Och så ett återanvändningsprojekt: Vantar av en maläten kofta. Jag tycker de blev riktigt fina, gjorde liknande med en del förändringar åt minstingen och har ett par till på gång, den gången med foder. Såååå kul med återanvändning. Det kryllar av idéer i mitt huvud. ...
Handschuhe als Recyclingprojekt. Aus einer Norwegerstrickjacke
mit Mottenlöchern.
Richtig gut gelungen finde ich.
Kleine dazu habe ich auch genäht,
weil der Mausbär auch solche haben wollte. 
Ingen ork till tankar idag - heute keine Denkelei, zu müde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar