söndag 8 maj 2011

Såhär blev det alltså...

Ja, snart är det klart, köket. Saknas ett överskåp (fellevererat från början), en ny lampa, spots ovanför diskbänken och lite taklister och golvlister på enstaka ställen. Men i övrigt är det färdigt och inplockat och det verkar som om allt som ska få plats kommer att få plats. Jag är alldeles lycklig eftersom det är så mycket mer lättarbetat. Dock kommer inte ens detta kök att göra någon kokerska av mig - jag tycker tyvärr att matlagning är rätt tråkigt. 

Men i övrigt är vi nöjda. 


So sieht sie also aus, unsere neue Küche.
Ich hätte nie gedacht, dass ich freiwillig für
graue Kacheln sein könnte.
Aber die warten sicher nur auf kikelkakel-
bunte Topflappen. 

Och så fick min nya kamera äntligen sitt fodral. Lite trångt men fungerar och jag är stolt över broderierna på den eftersom det är första gången jag använde brodertråd i symaskinen. Funkade bra för bågarna dock mindre bra för ett stjärnmönster som min maskin också har bland sina sömmar. Vet inte varför, men det verkar vara knepigt om maskinen ska sy in i samma hål flera gånger. Tråden delade sig och betedde sig illa. Blev inte alls snyggt och undertrådstrassel på baksidan blev det också. Vete katten varför.
Ein kleines Täschchen für meinen neuen
Fotoapparat. Die roten Bögen um die gedruckten
Kreise habe ich mit Stickgarn auf der Maschine gestickt.
Premiere. Die Sterne in der Mitte dann aber von Hand,
aber mit demselben Faden. 


Tror och hoppas att jag har något nytt att visa imorgon. Flera saker ligger tillklippta beredda. Då kanske jag orkar tänka också.

Ha en skön söndagskväll!!!
Schönen Sonntagabend noch!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar