onsdag 2 oktober 2013

Nyavslutade projekt

Till att börja med vill jag bara klargöra. Jag kommer inte att sälja på hantverksmarknaden på Stenegård, det var bara så att jag lovade att sprida lite information om den. Jag säljer på en lokal julmarknad - och är väldigt nervös för detta.

Här kommer nyavslutade alster. Det känns som om jag för tillfället mest är sysselsatt med att avsluta en massa påbörjade projekt.

Grundmaterialet till dessa är återigen avlagda plagg ur samma leverans som i förra inlägget. Här en fin tröja i stickad viskose (i bästa fall), känns i alla fall trevligt och faller bra. Jag har använt ett grundmönster för tröja och anpassad efter förutsättningarna. Alla fåller är kvar, halsringningen ny, men sprundet fanns där från början.

Noch ein geschlachteter Pulli in sehr angenehmem Material.
Für die Tochter. Alle Säume Original und auch der Einschnitt
am Hals. Ich habe mich an einem Grundschnitt für Pullis
orientiert und ihn angepasst. 
Och det här plagget är inte min stil. Jag tycker egentligen inte om varken guld eller silver än mindre i kombination med svart och dessutom i barnkläder. Men dottern har uppenbarligen andra åsikter. Jag hade egentligen tänkt att klippa ut prärlbroderiet och sätta det på den orangea klänningen från föregående inlägg. Men nej, det fick inte jag. Istället ville hon ha plagget mer eller mindre som det var - snarare mindre - nämligen i storlek. Jag provade och klippte lite på känsla, sen fick ärmringningarna en kantning med silverfärgad syntettrikå som jag hade ärvt av en vän.


Dieses Hemd wollte ich eigentlich schlachten,
die Perlenstickerei wollte ich ausschneiden und
auf das orange Kleid vom vorigen Post setzen,
aber die Tochter wollte anders.
Ich habe also einfach das ganze etwas schmaler gemacht
und die Armausschnitte mit silberfarbenem Trikot
versehen. 

 Och sen fick den ju en liten märkning också, maskinbroderad.

Ja und dann habe ich noch ein Label mit der Maschine gestickt
und draufgesetzt. 

Så långt detta. 
Annars har jag skrivit predikan. Ni kanske får någon slags glimt av den också, i nästa inlägg. Den måste först ligga till sig lite. 

Trevlig kväll därute i Cyberrymden!!

1 kommentar:

  1. Fina återbruk!! Ha ha döttrar i en viss ålder skiljer sig ofta i smak från mamma!! Så var det även hemma hos oss!! Kul med så egna namnlappar!

    SvaraRadera