onsdag 21 september 2011

Överlevt!

Var "hemma" i Berlin över helgen, men nu är jag "hemma" igen. Eftersom jag är flygrädd känns det som en stor prestation att flyga med båda döttrar. Men det gick ganska bra och gav mersmak, inte kanske flygandet men känslan av att ha friheten att sticka över över en förlängd helg. Tänk om jag kunde göra så lite oftare ... .

Här i alla fall lite projekt som låg i kameran, bara så att ni inte ska tro att jag har försvunnit från cyberrymden:

En tunika, fri efter burda. Kimonoärmar och kilar. Jag kämpade en del. Kilarna ville inte alls som jag och periodvis höll jag på att lämna hela projektet. men nu, såhär i efterhand, känns det ok. Dock anmärkte stora dottern att det kanske inte var det mest smickrande plagget för min kropp. Jag ska känna efter lite vad jag själv tycker. Nu väntar den på att få provbäras i offentligheten. 

Mönster: eget (?)
Storlek 40
Det mesta i materialet är loppisfynd
Dekoration: Virkad duk ur gamla bestånd, quilt-tyger till kilar, virkade blommor och en knapp. Därtill orangt kantband.

Tunika frei nach Burda,
verziert mit Häkelblumen och Häkeldeckchen samt Knopf.

Och ett till par strumpor, lite annat mönster, det funkar väldigt bra om man ska dra det över byxorna i gummistövlarna. Dock lyckades jag inte klippa ut den lilla ytan av bakgrunden till fotot. Det får vara så, det är sent och jag vill lägga mig. 

Noch ein Paar Socken, etwas anderer Schnitt.


Godnatt allihopa därute.

1 kommentar:

  1. Oavsett om de passar eller inte så ser den ut att vara riktigt välsydd!

    Jag önskar att jag också bara kunde ta ETT plan ut ur Sverige. Men oftast krävs det två, och då blir det ju så himla dyrt.

    Hade gott!

    SvaraRadera