tisdag 14 juni 2011

Jag har byggt igår ...



... och varit alldeles lycklig. Jag älskar dessa dagar då jag kan skapa och bygga och göra verklighet av några idéer. Härnere ser ni mitt första projekt på förmiddagen. Av två lastpallar, några reglar, någon golvplanka och vår gamla diskho så byggde jag detta. Jag har sedan idag (tisdag) fixat en anslutning till trädgårdsslangen som är lätt att koppla in och ur så att man kan diska krukor och liknande. Vad kul det var att gå loss med skruvdragaren. Så jag skruvade lite mer ...
Ein Abwaschplatz für Draussen,
Da kann ich meinen Gartenschlauch
anschliessen und Blumentöpfe abwaschen.
Zwei Europaletten und diverse Reststücke.


för det var ju något kvar av lastpallarna. Och diskbänken var inte det första jag byggde. Det var tältet. Och av resterna från lastpallarna blev det ett litet utebord. Jag är för övrigt väldigt stolt att tältet överlevde blåsten igår. 

Das erste Projekt des gestrigen
Vormittags. Ein Zelt, dass sogar
den stürmischen Böen stand hielt.
Es fehlte: ein Tisch für die Einrichtung.
Der entstand aus den resten der Europaletten
und einer Platte, die mal das Seitenteil
eines ausrangierten Computertisches war. 














Här kommer sen också lite textila produkter som är lite äldre. Ett par pyjamasbyxor till maken.

Eine Schlafanzughose
für den Kerl





Och sen den här T-shirten, i sidenjersey. Jag älskar tyget, men den hade alldeles för långa och alldeles för trånga korta ärmar. Nu, efter 15 år i min garderob, har den blivit av med ärmarna och fått ärmhålen kantade. Sen var underkanten alldeles vågig och ful. Så då blev de virkade rutorna till. Och för att de inte skulle se så omotiverade ut så var jag tvungen att virka små blommor att sy på. Nu tycker jag den är tillräcklig fin och väldigt skön att bära. 

Ein T-Shirt, das komische Ärmel hatte,
wurde zu einem Topp mit ausgehängtem
und welligen Saum.
Auch das musste behandelt werden mithilfe von
gehäkelten Quadraten, die dann wiederum
korrespondierende Elemente auf dem Hauptteil verlangten. 




Tänka gör jag inte idag. Ska fortsätta lite på mitt nyaste projekt - och hänga lite framför tvn.


1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! Gillar din kreativa arbets-diskbänk! Min sambo var tyvärr inte så försiktig när vår diskbänk byttes ut så den gick inte att återanvända...

    Hade gott! Ser framemot att få se ditt nästa projekt!

    SvaraRadera