måndag 16 december 2013

Julmarknad

Nu är den alltså avklarat, min första riktiga julmarknad, eller rättare sagt var det två, men den första var liksom en provomgång med dessutom dålig försäljning.
Men så igår, såg det ut såhär:

Mitt är ena halvan av bordet, inte smyckena alltså. Sen är ju bilden av mig själv inte så smickrande, jag åt just min lunch.... . De flesta sakerna på bordet känner ni som läser här ibland nog igen. Det har tillkommit lite småsaker, lite vantar, några tofflor, lite stjärnor ...

Weihnachtsmarkt am Ort. Das erste Mal für mich.
Ziemlich aufregend - und nicht eigentlich lukrativ,
aber ich übe ja auch noch.
Es waren jedenfalls eine ganze Menge Leute,
die interessiert geguckt haben.
Aber die Kauflust ist bei 5 Grad und Regen nicht so
gross, fürchte ich.
Aber ich habe jedenfalls die Standmiete wieder rausbekommen,
und ungefähr nochmal soviel. 
 
Jag sålde några saker, inte så mycket, men det gör inget såhär i första försöket. Dessutom regnade det och var allmänt otrevligt ute, men mina kamrater från Hantverkshuset har gjort det här förr, så de bokade upp oss på bord där vi stod under ett överskjutande tak, så vi var torra och skyddade, lyx!!! 
Kul var det - men nu känns det lite tomt, när jag inte behöver fundera på ett datum längre och bli klar med saker ... . Men nya projekt börjar redan ta form i mitt huvud. 

Det här är en tomtenissa. Tidningen där jag hittade idéen ligger bredvid, men jag gjorde ju efter mitt eget huvud och med helt eget mönster. Benen är från en gammal strumpbyxa som dottern har haft. Tröjan kom jag över när några från den lokala "Kupan" kom fram till mig och sa: Vi har sparat något till dig! De hade fått in ett paket med tomtematerial som de inte kunde sälja. Jag fick alltihop, där fanns också väldigt små gröna t-shirtar. Jag ska göra om den lite i halsringningen - få se om den hinner bli klar till jul ... .

Eine kleine Weihnachtswichtelin. Die Beine sind
aus einer ausrangierten Kinderstrumpfhose gemacht. 

Ich finde, sie hat ein freundliches Gesicht, nur die Ponyhaare
muss ich ihr noch schneiden. 
 Jag har snöat in lite på julstjärnor, det här är en ny sort som jag har upptäckt ... visst blir de lite häftiga. Och ändå rätt lätta att göra.

Ich habe einen neuen Stern machen gelernt. 
Få se om jag fixar att sätta in ett till inlägg innan jul ... .
Ha det gott och stressa inte - jag ska också försöka !!! att låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar